Hoe Weet U Of U Variabele Stuurbekrachtiging Heeft 6 Manieren

Voertuigen worden met de dag gemakkelijker te besturen, dankzij de technologische vooruitgang van de auto-industrie. De variabele stuurbekrachtiging is zo’n ding dat het sturen van de auto veel gemakkelijker maakt. Hoe weet u of uw voertuig een variabele stuurbekrachtiging heeft?

Er zijn een paar manieren waarop u kunt bepalen of uw voertuig een variabele stuurbekrachtiging heeft. Bovendien kan een droopflow pomptest ook van pas komen.

Zes Manieren Om Te Weten Of U Variabele Stuurbekrachtiging Gebruikt

Het kan moeilijk zijn om te controleren of uw voertuig een stuurbekrachtiging met variabele hulp gebruikt en heeft of niet. Veel chauffeurs weten niet wat variabele stuurbekrachtiging is. U kunt niet zien of uw auto variabele stuurbekrachtiging heeft door alleen naar de prestaties te kijken. Dit komt doordat de stuurinrichting van voertuigen lichter wordt naarmate ze sneller rijden.

Geef u enkele eenvoudige manieren om erachter te komen of u een stuurbekrachtiging met variabele hulp hebt of niet.

Methode 1. Methode 1.

De onderkant van de hoes van het reservewiel van uw auto is voorzien van een identificatielabel voor serviceonderdelen. Als u de driecijferige code NV7 op het etiket ziet, betekent dit dat uw auto een stuurbekrachtiging met variabele hulp heeft. U vindt dit niet in een apart onderdeel omdat het is ingebouwd als onderdeel van het stuurhuis.

Methode 2. Methode 2.

Kijk onder de achterklep of uw auto is uitgerust met een gm vari-assist stuurbekrachtiging. Als de code 1SC is, betekent dit dat uw voertuig de gm vari-assist steering heeft.

Methode 3. Methode 3.

Zoek online naar de specificaties van het voertuig of u kunt de specificaties ook opvragen in de handleiding van de auto of de dealer waar u hem hebt gekocht. Nu moeten de voertuigspecificaties aangeven of het voertuig variabele bekrachtiging gebruikt of niet. Houd er rekening mee dat de voertuigspecificatie niet hetzelfde is als de variabele verhouding. Als u de voertuigspecificaties nergens kunt vinden, moet u overgaan tot visuele inspectie.

Methode 4. Methode 4.

Inspecteer de kabelboom die naar de solenoïde leidt bij de uitgangslijn van de pomp van uw auto. Deze opstelling houdt in dat je Variabele Effort-besturing hebt. Het werkt door de output die uit de opening van de pomp komt te variëren. Met deze hoeft u geen testprocedure uit te voeren met de hydraulische systemen.

Methode 5. Methode 5.

Als er een kabelboom uit het rek van de regelklep steekt, heb je een magnasteer, dwz een stuurbekrachtiging met variabele hulp die magnetisch werkt. Magnetische stuurbekrachtiging is een van de oude versies van stuurbekrachtiging met variabele stuurbekrachtiging en wordt ook wel Magnasteer of MSVA genoemd.

Methode 6. Probeer Een Droop Flow-pomptest

Deze test zal bepalen of de pompstroom van uw auto daalt of hetzelfde blijft, ongeacht een toename van het motortoerental. Dit kan ook worden gecontroleerd door de doseerklep te vervangen. Je hebt hydraulische stuurbekrachtiging als de droop-pomp hetzelfde blijft.

FAQ

Wat Is Stuurbekrachtiging Met Variabele Hulp?

Dankzij de variabele stuurbekrachtiging kunt u uw voertuig efficiënter besturen. Variabele stuurbekrachtiging biedt een lager ondersteuningsniveau bij het rijden met hoge snelheden om de stabiliteit te behouden. Evenzo krijgt hij bij lage snelheden meer ondersteuning. Hiermee kunnen bestuurders hun auto gemakkelijk en met minimale inspanning manoeuvreren bij hoge en lage snelheden.

Wat Gebeurt Er Met De Stuurbekrachtiging In Uw Stuurinrichting?

Als de stuurbekrachtiging in de besturing van uw auto uitvalt, wordt het veel moeilijker om de wielen van de auto te draaien. Ze zullen keren, maar de inspanning die daarvoor nodig is, zal exponentieel groter zijn. Een auto-ongeluk kan ook optreden als de stuurbekrachtiging niet werkt.

Wat Is Sturen Met Variabele Verhoudingen?

Stuurbekrachtiging met variabele verhouding is heel anders dan stuurbekrachtiging met variabele hulp. Dit systeem maakt gebruik van een combinatie van tandheugel- en rondselstuurmechanismen. Het werkt door de snelheid en draairichting van de motor van uw motor te veranderen. Het kan de snelheid of afname van uw stuuroutput aanpassen.

Wat Is Een Stuurbekrachtigingsmechanisme Met Variabele Hulp?

Variabele stuurbekrachtiging regelt de vloeistofdruk in de stuurinrichting van uw auto. Er zijn druksensoren in de auto die gegevens naar de regeleenheid sturen die op zijn beurt de druk dienovereenkomstig regelt. Dit leidt tot een grotere stabiliteit van de auto en voorkomt dat deze uit de hand loopt van de bestuurder.

Wat Is Het Verschil Tussen Actieve Besturing En Variabele Bekrachtiging?

Stuurbekrachtiging met variabele hulp kan enkele opvallende overeenkomsten vertonen met actieve besturing. Beide systemen zijn zeer verschillend in termen van zowel hun werk als de reactietriggers. Variabele ondersteuning helpt u bij het parkeren bij lagere snelheden en vermindert de hulp bij het rijden met hoge snelheden. Dit verhoogt de stabiliteit van uw voertuig tijdens het rijden en zorgt voor een soepele rijervaring.

Aan de andere kant stelt actieve besturing u in staat het voertuig met de laagst mogelijke snelheid te sturen, zodat de prestaties tijdens het parkeren of rijden met lage snelheden worden verbeterd. Het verkleint de kans op schokken bij een hogere snelheid. Het mechanisme verschilt duidelijk van het systeem met variabele hulp.

Laatste Woorden

Dit was onze gids over hoe u kunt bepalen of uw voertuig een variabele stuurbekrachtiging heeft. Kijk eerst aan de onderkant van eventuele reservebanden voor een codenummer NV7. Controleer vervolgens de bouwtag van het voertuig. U vindt de informatie ook in de voertuigspecificaties. Een droop flow-test is de beste manier om te bepalen of u variabele stuurbekrachtiging heeft. We hopen dat het bovenstaande artikel je helpt te bepalen of je een stuurbekrachtiging met variabele hulp hebt of niet.