Chevy Silverado Bonkend Geluid Bij Accelereren

U rijdt over de snelweg in uw Chevy Silverado wanneer u plotseling uit uw slaap wordt wakker geschud door een luid bonkend geluid terwijl u accelereert. Dit is niet normaal. Hoewel het verontrustend kan zijn om een bonkend geluid te horen, hoef je je daar geen zorgen over te maken. Hoewel een bonkend geluid een symptoom is dat er iets mis is met uw Chevrolet, is het gemakkelijk te diagnosticeren en te verhelpen.

Het is ook een veel voorkomend probleem. Chevy-bezitters zullen verhalen vertellen over hoe ze de afgelopen decennia de klap met hun voertuig hebben gekregen en wat het voorgoed leek op te lossen. We hebben al die waardevolle informatie in dit artikel verzameld, samen met de expertise van monteurs, zodat u niet alleen een monteur hoeft te bezoeken.

Waarom maakt de Chevy Silverado een rammelend geluid bij het accelereren?

Er zijn verschillende redenen waarom uw Chevy Silverado een luid bonkend geluid maakt wanneer u accelereert. Dit zijn de meest voorkomende:

  • Motor klop
  • accessoire katrol
  • Droog juk
  • Rod Klop

Als u problemen heeft met het starten van uw Chevy Silverado (bijv. starten maar niet starten), lees dan ons aparte artikel.

De 4 Belangrijkste Redenen Waarom Chevy Silverado Een Hard Geluid Maakt Tijdens Het Accelereren

Hier zijn de meest voorkomende en waarschijnlijke redenen waarom uw Chevy Silverado een luid en vreemd bonkend geluid maakt wanneer u hem probeert te versnellen.

Deze problemen zijn meestal niet erg ernstig en kunnen door u worden opgelost. Dit probleem heeft in de meeste gevallen niet echt de expertise van een monteur nodig, dus u kunt geld en tijd besparen door het probleem zelf op te lossen.

Reden #1: Kloppen Van De Motor

Dit is een van de meest voorkomende verklaringen voor het clunking-probleem. Wat is een motorklop? Een motorklop is een probleem dat optreedt wanneer slechts één deel van de brandstof veel eerder tot ontploffing komt dan de rest van de brandstof. Dit gebeurt in de cilinder. Dit komt omdat de timing van de detonatie voor sommige brandstoffen ongelijk kan zijn. Alle brandstof moet op hetzelfde moment en op gelijke wijze ontploffen om een soepele en efficiënte werking te garanderen. De brandstof mag niet vanzelf in de cilinder exploderen.

De ideale werking vindt plaats wanneer de bougie de verbranding activeert en de volledige hoeveelheid brandstof die in de cilinder aanwezig is, verbrandt. Hierdoor ontstaat een gecontroleerd, volledig verbrandingsproces.

Oplossing: waarom gebeurt dit? Wat zorgt ervoor dat slechts een deel van de brandstof eerder tot ontploffing komt dan de rest? Dit komt meestal door een laag octaangetal. Hoewel het octaangetal de meest waarschijnlijke reden is waarom dit gebeurt, is het ook mogelijk dat er iets mis is met de werking van uw motor.

Het kan ook zijn dat u verkeerde brandstof aan uw voertuig toevoegt. U kunt een fout maken als uw voertuig premium brandstof nodig heeft en u gewone brandstof bijvult. Dit zal vrijwel zeker leiden tot het Engine Knock-probleem, het constante bonkende geluid dat je hoort. Zorg ervoor dat u de juiste brandstof voor uw voertuig gebruikt.

Als je al deze controles hebt uitgevoerd en het lijkt erop dat alles perfect werkt, wil je misschien de pingelsensor zelf controleren, omdat deze mogelijk defect is. Voortijdige verbranding kan ook worden veroorzaakt door een onjuiste brandstof-luchtverhouding, wat kan leiden tot het kloppen van de motor.

Reden #2: Accessoire Katrol

Hoewel deze verklaring minder vaak voorkomt, kan ze toch geldig zijn.

Heb je je ooit afgevraagd hoe de waterpomp, stuurbekrachtigingspomp en airconditioningcompressor van het voertuig samenwerken? Nee? Je staat op het punt erachter te komen.

In de buurt van de motor in het voertuig bevindt zich een accessoirepoelie. Het lijkt veel op een transportband en beweegt meerdere katrollen die van invloed zijn op alle accessoires (de pompen en airconditioning). Dit is de beweging die alle accessoires aandrijft en ervoor zorgt dat ze blijven functioneren terwijl het voertuig beweegt en rijdt.

Oplossing: Wanneer de poelies verbogen of gebarsten raken, of roesten door corrosie, kunnen ze rammelen en een luid, bonkend geluid maken naarmate uw motor sneller draait. Je hoort het geluid alleen als je gas geeft.

Het is het beste om defecte poelies te vervangen. Om de defecte katrollen te lokaliseren, moet u uw voertuig openen. Dit kan echter gemakkelijk worden gedaan door een leek als uzelf. Het is gemakkelijk om de schuldige katrol te identificeren, omdat dit duidelijk zal zijn.

U kunt een vervangende accessoirepoelie kopen en deze eenvoudig zelf vervangen!

Reden #3: Droog Juk

Dit is een van de gemakkelijkste problemen om op te lossen. Voor dit probleem moet u gewoon wat smeermiddel pakken. Laten we het uitleggen.

Het slipjuk kan klonteren veroorzaken, omdat het de neiging heeft uit te drogen en te weinig gesmeerd wordt door continu gebruik.

De meeste mensen worden geconfronteerd met dit specifieke geval en brengen hun voertuig rechtstreeks naar de monteur. Het enige dat de monteur doet, is een beetje smeermiddel gebruiken en u exorbitant hoge kosten in rekening brengen voor de procedure, terwijl u het zelf had kunnen doen. Als eerste stap raden we je aan om zelf te smeren om te bepalen of het probleem is opgelost. Als dit niet het geval is, gaat u verder met het vervangen van beschadigde onderdelen.

Oplossing: U moet het juk van de aandrijfas verwijderen. Nadat u het juk hebt verwijderd en het als een apart onderdeel hebt, kunt u werken aan het aanbrengen van smeermiddel op de spie-as zelf.

Hoewel dit eenvoudig genoeg is, is het mogelijk om het probleem nog ingewikkelder te maken door het verkeerde smeermiddel te gebruiken. U moet ervoor zorgen dat u een smeermiddel gebruikt dat compatibel is met uw transmissievloeistof.

Reden #4: Rod Knock

Hoewel we hopen dat dit niet de oorzaak is van je bonkende geluid, is het toch het overwegen waard.

Een klop op de stang treedt op wanneer de zuigerlagers in de motor beschadigd raken en beginnen te mislukken. De zuigers in de motor zijn uiterst belangrijk voor het optimaal functioneren van de motoren en als ze beginnen te mislukken, heeft dit gevolgen voor de krukas.

Idealiter zou de stang op en neer moeten gaan terwijl de krukas in een roterende vorm ronddraait, dus eventuele schade aan de stang zelf zal een onjuist bewegingspatroon veroorzaken. De stang die tegen de krukas bonkt, is vaak de reden voor het bonkende geluid.

Oplossing: we zouden graag willen voorstellen dat u de hengel zelf koopt, maar er zijn veel complicaties bij het proces betrokken. Het is moeilijk om de staaf voor één te vinden, en het vervangen van de oude staaf door de nieuwe is ook een lastige taak, omdat deze zich precies in het hart van de motor bevindt, waar je ook andere onderdelen zou kunnen beschadigen.

Neem contact op met de Chevrolet-dealerreparatie om dit probleem op te lossen. U kunt echter deze stappen volgen om te bevestigen dat dit inderdaad het probleem is.

Conclusie

We hopen dat je het probleem met het bonkende geluid helemaal zelf hebt kunnen oplossen. U kunt drie van de redenen die in dit artikel worden genoemd oplossen: motorklop, accessoirepoelie en droog juk.

Als het echter een stangklop is, moet u een afspraak maken met uw monteur. Veel geluk!